info_outline
Ważnym jest aby obsługę traktować jako proces, którego trwałość i przebieg zależy od podejścia zarówno Klienta jak i obsługującego. Wiemy, że długofalowy sukces zapewnia realizacja wizji opartej na partnerstwie z klientem. Obszar obsługi jest tak naprawdę polem współpracy pomiędzy kontrahentami, którego kształt i rozmiar zależy od zaufania, gotowości do ustępstw, przekraczania oczekiwań, a przede wszystkim wspólnego przejścia z poziomu stanowisk na poziom interesów. Szkolenie koncentruje się na praktycznych rozwiązaniach w zakresie profesjonalnej obsługi Klientów przez telefon. Istotnym elementem sesji są liczne ćwiczenia praktyczne. Omówimy także sposoby radzenia sobie ze stresem podczas rozmowy telefonicznej.
info_outline
-
Zasady profesjonalnej obsługi klienta
-
Etapy procesu obsługi Klienta
-
Efektywna komunikacja w telefonicznym kontakcie z klientem:
- pierwsze wrażenie
- poszukiwanie informacji
- typologia pytań
- słowa „klucze” w komunikacji z klientem
-
Trudne sytuacje w sprzedaży i obsłudze klienta (warsztaty) m.in.:
- zastrzeżenia klienta
- obrona ceny poprzez budowanie i argumentowanie wartości oferty
- porównania z konkurencją
-
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Dzień 2
-
Asertywność i empatia w kontaktach z klientami (teoria i praktyka zawodowa)
-
Stali klienci
- pojęcie lojalności
- strategia budowania lojalności
- cele klienta
-
Ocena dotychczasowego funkcjonowania firmy
- badanie satysfakcji klienta
- opracowanie standardów sprzedaży i obsługi klienta
-
„Złote abecadło telefonicznej obsługi klienta” – praca na przykładach/ warsztaty
info_outline
Czas trwania szkolenia:
0 godzin
(2 dni)
info_outline
Korzyści – po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą:
- ostrzegać sprzedaż i obsługę Klienta jako procesy oparte o rozumienie potrzeb klientów
- potrafili rozpoznać oczekiwania klientów na płaszczyznach merytorycznej i psychologicznej
- samodzielnie planować przebieg procesów obsługi Klienta w oparciu o etapy rozmowy
- skuteczniej komunikować się z klientami
- rozwiązywać trudne sytuacje w trakcie rozmowy telefonicznej
- niwelować negatywne zjawiska , w tym opór klientów przed zakupem
- znać i wykorzystywać techniki radzenia sobie ze stresem podczas rozmowy telefonicznej
- potrafili poszukiwać optymalnych sposobów skutecznego argumentowania i przeciwdziałania pojawiającym się zastrzeżeniom
- oceniać efektywność zastosowanych w praktyce rozwiązań, modyfikując je odpowiednio, w zależności od zdefiniowanego celu
info_outline