info_outline
Szkolenie koncentruje się na praktycznych rozwiązaniach stosowanych w wiodących organizacjach w zakresie zarządzania portfolio projektów. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak efektywnie budować model zarządzania projektami, jakie procesy wdrażać, jak budować struktury zarządzania projektami. Istotnym elementem szkolenia jest przegląd ról w systemie zarządzania projektami.
info_outline
-
Wprowadzenie – jak zarządzać portfolio projektów w usystematyzowany sposób?
-
Model systemu zarządzania portfolio projektów
- metodyka
- procesy nadzoru
- narzędzia IT (systemy EPM) – przegląd
- budowanie kompetencji
-
Struktura systemu zarządzania portfolio projektów – przegląd wariantów
- model scentralizowany
- model rozproszony
-
Kryteria selekcji projektów
-
Role i zadania
- sponsor
- komitet(y) sterujący
- właściciel biznesowy
- biuro zarządzania projektami (PMO)
- kierownicy programów/projektów
- członkowie zespołów projektowych
-
Procesy nadzoru
- proces uruchomienia projektu
- procesy nadzoru (monitorowanie projektów, raportowanie) – kiedy? Jak? Do Kogo?
- proces zarządzania ryzkiem
- proces zarządzania zmianą
- proces oceny rezultatów biznesowych
- zarządzanie dokumentacją
-
Organizacja Biura Zarządzania Projektami (PMO)
- struktura
- kompetencje
info_outline
Czas trwania szkolenia:
0 godzin
(1 dzień)
info_outline
Korzyści – po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą:
- mogli wdrożyć model zarządzania portfolio projektów
- skutecznie zarządzać portfolio projektów
- znać podstawowe procesy i role w systemie zarządzania portfolio projektów
- podejmować dalsze decyzji w zakresie wdrażania metodyk zarządzania projektami i budowania kompetencji zarządczych w tym zakresie
- posiadać szerokie spojrzenie na obszar zarządzania projektami
- znać wymagania kompetencyjne wobec pracowników z obszaru zarządzania projektami
info_outline